torsdag 20 januari 2011

A woman needs a man like a fish needs a bicycle

Hahaha Anna sa till mig för några dagar sedan: Men äsch, du kommer över honom lätt, det har du ju en tendens av att göra.
Och jo, jag har kommit över många killar väldigt lätt många gånger förut, först efter att jag verkligen har insett vilka svin de egentligen är.
Sebastian är som han är, men hellre någon jag är kompis med. Och idag insåg jag bara att vårt förhållande nog inte hade fungerat så länge till ändå. Under de här dagarna har jag ju gått och tänkt, och trott, att vi kanske kommer försöka någon gång igen. Och även om det är ett litet styng i hjärtat så har jag äntligen erkänt för mig själv, att jag klarar mig ändå. Och han är inte värd den energin som jag har lagt åt att försöka så mycket, och vara så mycket. För det är ju inte den jag är. Och som pappa sa; Klart det var perfekt i början Louise, det är ju då man är nyförälskad. Men när det har gått ett tag så inser man att på vissa plan så håller man inte med varandra och kemin börjar avta. Och det är så jävla sant.
Så nu ska jag bara satsa på mig själv. Helt och hållet. Plugga som ett as, ta studenten, jobba hela sommaren och flytta till London med min bästa vän.
Jag trivs ändå bättre som singel. Har jag alltid gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar