torsdag 6 januari 2011

FETMA

Alltså jag blir helt galen! Sitter och läser en tråd i ett forum som handlar om att alla ska lägga upp bilder på deras idealkroppar. Klart som fan att majoriteten lägger upp bilder på superslimmade tjejer som är retuscherade till tusen och skriver "fet" så fort en bild på någon tjej med bröst, rumpa, höfter och lår läggs upp. Jag blir verkligen helt rasande inombords, för det är sjukt vad världen har blivit ytlig och dömer så lätt efter utseendet.
Jag är 167 och väger 59. Folk har kallat MIG tjock och det är jag fan inte. Folk måste lära sig att älska sig själv och sina kroppar men det verkar som att de hellre väljer att hata den och få anorexia istället....
Stör mig också på vissa imageboard där folk lägger upp bilder på någon tjej och kommenterar "för tjock", "för smal" eller "för ful" etc. Alla är vackra förihelvete, oavsett vikt, längd eller utseende.

Så länge man har en normal kroppsvikt, är hälsosam och har någorlunda bra kondition och trivs med sin kropp så borde ju det räcka? Man måste lära sig älska sin kropp förfan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar