måndag 17 januari 2011

Slut.

Kärleken är hemsk. Förstår inte er alla som suktar efter det, man blir alltid olycklig förr eller senare.
Det är fint att titta på kärlek, iaktta den. Men det är just det. Alla iakttar och önskar sig den. Men egentligen är den rent ut sagt förjävlig. De enda riktiga männen är Ben & Jerry. Och kedjerökande. Jag hatar alla som säger "Du kommer över det." Ändå säger man det till alla andra som mår skit. För att man gör det. Till slut.

Frågan är hur lång tid det kommer ta innan det verkligen är över, tills jag mår bra av att bara vara med mig själv. Och kan möta honom i ögonen utan att känna en längtan som fanns där en gång i tiden. Som finns nu.
Sebastian, om du läser detta. Jag älskar dig av hela mitt hjärta. Men nu stänger jag in dig och alla minnen, alla fina jävla minnen, alla tårar och alla kyssar, i en liten låda som jag lägger i djupet. Då och då kommer jag nog ta upp lådan och öppna den, smaka lite och sen lägga tillbaka den. Hej då min älskling.

2 kommentarer:

  1. Men fin tjejen, blir väldigt ledsen av att läsa detta. De måste kännas förjävligt. Finns här om du vill snacka, kramas, dricka, umgås. Puss underbar kvinna <3 /viktoria

    SvaraRadera
  2. Hej! Vet inte varför jag klickande in mig på din blogg via emocore, till bilddagboken och sedan till din blogg. Det är mitt inatten, och du har precis fått ned varenda ord som jag skulle velat ha skrivit, fast jag skulle bytt ut namnet. Blev själv också dumpad, via telefon exakt samma dag som du. Du är inte ensam, så vi får sitta på varsin del av Sverige. Kedjeröka och tänka, gråta, må dåligt och även känna en lättad över att jag inte är den enda som känner såhär just nu, det finns minst en till. /Arro

    SvaraRadera